De eerste 70km zitten er op......

23 oktober 2015 - Tambon Inthakhin, Thailand

Hoi hoi,

Wij zijn inmiddels aangekomen op  onze eerste locatie na een warme dag op de fiets ploeteren, en hebben nu tijd om ons eerste verslag te schrijven onder het genot van een Bacootje en een lekker biertje bij een temperatuur van zo'n 25 graden.

Samen met ons Daantje zijn we afgelopen dinsdag naar Schiphol gegaan, om vervolgens via weer een probleemloze vlucht naar via Singapore naar chiang Mai te gaan. We arriveerden woensdag rond een uur of 11 in chiang Mai, waar het net was of dat We weer thuis kwamen in het voor ons bekende rainforest boutique hotel.
Net voordat we ons eerste biertje wilden gaan halen bij het zwembad, kregen we via internet contact met Danielle.
Tot onze verrassing hebben we thuis weer ongewenst bezoek gehad. Jessica en Danielle werden weer wakker van gestommel op het dak, en waren er van overtuigd dat er weer iemand op het dak liep. Heel kordaat hebben ze 112 gebeld, en binnen een paar minuten stond de politie in de tuin om alles te checken.
De vogel was echter weer allang gevlogen.
Met veel moeite hebben we geprobeerd, om de camera uit te lezen. Maar we kregen dit niet voor elkaar.
Uiteindelijk hebben we besloten om toch maar ons plan op te pakken, en op het terras ons eerste koude biertje te nuttigen, met de nodige Thaise gerechten.
Daar kregen we ook leuk bericht uit Nederland. Jessica was in een keer geslaagd voor haar theorie-rijexamen. Top hoor!!!

Met veel gedoe lukte het uiteindelijk toch de camera thuis te bekijken. Flink gerustgesteld konden we toen zien dat er ratten over het dak liepen, en voor alle schrik zorgden. Ook thuis konden ze dit gelukkig zien, wat weer een goed gevoel gaf, ondanks de aanwezigheid van deze beesten.

We zijn 's avonds lekker in het hotel gebleven om te eten, en bij te komen van de lange reis.

Donderdag ochtend werden we om half 9 opgehaald, voor een halve dagtocht fietsen ten zuiden van de stad. Dit was om proef te draaien en te wennen voor de komende 12 dagen. Samen met een gids "wanna" En twee Duitse vrouwen hebben we een mooie tour gemaakt, 1keer een lekke band maar gelukkig had wanna een reserve bij.
na afloop een briefing met Etienne de eigenaar van click and travel een Belg uit Peer. Praat enorm veel daarom waren we pas om half vijf terug in het hotel, met de fietsen, tassen en materialen voor de fiets, routebeschrijving ect. ,s avond naar het centrum gegaan naar een restaurant waar we al vaker zijn geweest, eten was nog steeds heel lekker maar helaas geen live muziek meer.

Na een heerlijk ontbijt zijn we met onze gepakte fietstassen vertrokken eerst dwars door chiang Mai heen omdat de routebeschrijving pas aan de rand van chiang Mai begon. Dit ging helemaal niet verkeerd voor een stel Nederlanders die niet gewend zijn om links te fietsen.
Vanaf de rand van de stad begint de tocht dwars door de natuur met boomgaarden, rijstvelden, kleine dorpjes. Na een kilometer of dertig moesten we een behoorlijk stuk omhoog fietsen, ongeveer 10 km, met een temperatuur van 34 graden. Dit was met name in het begin een pittige kluif.
Na een km of 50 hebben we heerlijk gegeten in een klein lokaal restaurantje, werkelijk niet te geloven, 2 flesjes cola, 2 pad Thai (noodle gerecht met ei groente en vlees) en nog 2 flessen van een liter water voor 120 bath ( is nog geen 3 euro).
Na een totaal van 70 km kwamen we aan bij ons hotel het Royal Ping hotel, na een heerlijke duik in het zwembad en een goeie pot bier waren we weer helemaal bijgekomen, en gingen we na een goed avond maal ons weer voorbereiden op de volgende dag

Oh ja, vanmiddag meteen na de lunch was de band van lilian weer lek gereden. Dus moesten we die vervangen voor we verder konden. De eigenaar van het restaurantje zag dit, en was zo behulpzaam om zijn compressor in de schuur aan te zetten, waardoor we snel weer verder konden. Nu Lilian dit zit te typen, is wilfred het bandje aan het plakken......

Tot van de week, we houden jullie op de hoogte
Wilfred en lilian

1. Stans Backus:
    23 oktober 2015
    Hoi Lilian en Wilfred, super dat de reis weer voorspoedig verlopen is en wat een mooie tocht hebben jullie al gemaakt en meteen 70 km dat is wel heftig, maar jullie hebben in Nederland al goed getraind dat scheelt altijd. Morgen staat jullie weer een leuke tocht te wachten, lijkt me leuk die training van de olifanten en dan onderweg die bergachtige natuur , toppie. Mijn weekend in Brunssum en Simmerath is ook prachtig geweest, heb er echt van genoten. ik wens jullie nog heel fijne dagen geniet er samen van . lieve groetjes van mama / stans doei xxxxxxxx
  2. Gerrit en Gerrie:
    23 oktober 2015
    Geniet maar volop van die mooie vakantie.
    Hier is alles weer onder controle.
    De meiden regelen alles heel goed.
    Heel veel plezier, groetjes PAP en MAM.